1 / 3
Caption Text
2 / 3
Caption Two


                           UA| EN

смт Дослідницьке,
вул. Інженерна, 5
044 290-43-49
ndipvt@ukr.net



Конференція збільшення прибутку в агробізнесі

Конференція збільшення прибутку в агробізнесі

Для збільшення прибутку аграріям варто переходити на відкриті системи ведення бізнесу

Споживач дедалі прискіпливіше обирає що і де купувати, спонукаючи виробників до конкуренції за ціною та якістю. Про це розповіла виконавчий директор громадської спілки Ukrainian Food Valley, консультант з агромаркетингу Наталія Маєвська під часПершої конференції з циклу "Збільшення прибутку в агробізнесі”, організованої агромедіа-агенцієюSAPIENZAза підтримки Київського Міжнародного Контрактового ярмарку.


Зокрема Наталія Маєвська пояснила, у чому полягає поняття екосистемної логіки ведення агробізнесу і як вона допомагає отримувати прибутки. За її словами, споживач дедалі прискіпливіше обирає що і де купувати, спонукаючи виробників до конкуренції за ціною та якістю.


"Однак через певний період наступив період, коли "ціна-якість” не спрацьовували, почали думати: як боротися? Почали придумувати бізнес-моделі, зручніші місця продажу, додаткові сервіси, тобто конкурувати за бізнес моделями. Однак проходить певний період – вже й бізнес-моделі не допомагають. Що ж робити далі?


А далі насправді потрібно йти у відкриті системи. Раніше було: підприємство, чим більше воно накупить техніки і набудує складів та виробничих потужностей, тим воно сильніше і має більше маркетингової сили”, – розповіла Наталія Маєвська.

"Відкриті системи так не працюють. Як агростартапер, мені не потрібно купувати обладнання, будувати переробний цех. Я шукаю однодумців, партнерів, які відповідають моїм цінностям і які думають так само, як я.


Мені сьогодні, як виробнику, достатньо володіти ось цими софтовими скілами, інформацією маркетинговою в першу чергу. Інформація про ринок, про споживача – це номер один. Кому ж моя продукція потрібна?


Я роблю припущення, що така продукція, наприклад сушені продукти, потрібна ринку HoReCa. Я іду з цією гіпотезою до представників ринку HoReCa. Несу їм зразки і запитую фітбеки.


І вони їх надають. Вони кажуть: нам потрібна ось така фракція, розмір, слайди, кубіки… Потім я своє технічне завдання віддаю своєму партнеру, який для мене є переробником. Я фактично є медіатором ринку і його комунікатором.


Ось це приклад відкритої моделі – як вона функціонує. Енергія працює у зовсім інший спосіб. Не потрібно боятися, що хтось завтра скопіює вашу бізнес-модель”, – запевняє Наталія Маєвська.


Конференція збільшення прибутку в агробізнесі


Максимальної прибутковості ягідний бізнес досягне завдяки маркетингу

Про те, чому варто інвестувати в ягідний бізнес і де виробнику шукати додану вартість, розповів експерт ягідного ринку, інвестиційний банкір і власник компанії S.B.Frozen Foods Андрій Жуков під час конференції "Збільшення прибутку в агробізнесі”, організованої агромедіа-агенцією SAPIENZA29 жовтня 2019 року в Києві.

Андрій Жуков відзначив значний прогрес у розвитку ягідного ринку України, який вдалося досягти за останні 5 років як на ринку свіжої, так і на ринку замороженої і переробленої ягоди.

"Ягідний бізнес – інвестиційно приваблива ніша агробізнесу. Хочу сказати, що в 2018 році тільки переробка малини в Україні склала близько 10 тис. тонн. Це рекордний показник не тільки для нашої країни, але і всієї Європи.

При цьому основними конкурентами на ринку є Польща, Сербія, Бельгія, мають досить багато ягідних садів і виробництв переробки. Проте, Україні вдалося здійснити прорив в даному сегменті ягідного бізнесу”, – зазначив фахівець ринку.

Бізнесмен також підкреслив, що динаміка експорту свіжих ягід з України говорить про те, що на ринку сформувався стійкий тренд на збільшення споживання лохини. Це пояснюється попитом на дану ягоду в Європі, де вона асоціюється, перш за все, зі здоровим способом життя. Тому сьогодні багато фермерів почали займати цю нішу, вирощуючи ягоду.

Андрій Жуков також зазначив збільшені можливості ягідного бізнесу з постачання продукції на віддалені ринки збуту завдяки авіапоставкам.

Виробник розповів, що його компанія спільно з партнерами побудувала завод з переробки ягід в Івано-Франківській області, інвестувавши більше $ 1,5 млн. Проте побудувати завод – це не головне. Головне – налагодити процеси, підібрати команду, знайти надійних партнерів і ринки реалізації.

Андрій зазначив, що серед українських ягідників існує стереотип, що створенням доданої вартості є переробка продукції або ж велика кількість виробленої ягоди. "Це не так. Наприклад, в минулому році Україна експортувала малини на 30% більше, в результаті отримавши прибуток на 5% менше.

Максимальну прибутковість в ягідному бізнесі можна досягти, завдяки маркетингу: створення конкурентного продукту, привабливою упаковки, доставки ягоди споживачеві в будь-яке місце в будь-який час. При цьому ваша продукція повинна бути преміальної якості, а бренд впізнаваним. Тобто, маркетинг – це наше все.

Як приклад скажу, що маржинальність врожаю пшениці та соняшнику – $200-300 з га, а маржа з ​​3 га малини на третій рік після посадки – $25-30 тис. Таку прибуток реально отримати при сукупності факторів: при грамотному підході до вибору сортів, наявності поливу і правильної технології вирощування”, – підкреслив Андрій Жуков.

Професіонал ягідного ринку також звернув увагу учасників конференції на проблему недостатнього рівня або ж повної відсутності маркетингу при просуванні продукції українських ягідників. Як приклад він навів виробництво малини.

"Україна пропонує саму дешевою малину в світі. При цьому кожен фермер недоотримує 10-12 грн/кг через низький розуміння сучасних підходів до просування експорту. Потенційно ж виробник може отримувати ціну $3-4 за кг”, – зазначив власник S.B. Frozen Foods.

При цьому, на думку Андрія Жукова, істотно знизити витрати на маркетинг і збільшити обсяг бізнесу українським виробникам ягоди могла б допомогти кооперація між собою.

"Кооперація дає не тільки широкі можливості по просуванню бренду для учасників кооперативу, а й також з побудови холодильних потужностей для зберігання, ліній упаковки, сертифікації, що часто є непосильним завданням для однієї конкретно взятої компанії з причини високої вартості обладнання та послуг.

Крім того, тільки завдяки кооперації малі виробники ягоди можуть сформувати необхідні обсяги товарних партій продукції для експорту і самостійно вийти на зовнішні ринки минаючи посередників”, – зазначив Андрій Жуков.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
Перегляди: 2 853
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або ввійти на сайт під своїм логіном.




Ми в соцмережах:










Науково-виробничий журнал Техніка і технології АПК