Телефон: 044-290-43-49
Email: ndi@ndipvt.com.ua
Графік роботи: 08:30 - 17:30

УДК 631.331

 

ВПЛИВ РОЗМІЩЕННЯ РОБОЧИХ ОРГАНІВ СЕКЦІЇ АГРЕГАТУ СМУГОВОГО ОБРОБКУ ГРУНТУ НА ТЯГОВИЙ ОПІР ТА ВИТРАТУ ПАЛИВА

 

Дворник А., канд. техн. наук, e-mail: a.dvornyk@ukr.nethttps://orcid.org/0000-0001-8242-4250

Національний університет біоресурсів і природокористування України


Анотація

Мета дослідження. Обґрунтування тягового опору з визначенням витрати палива зі зміною взаємного розміщення робочих органів секції агрегата для смугового обробітку ґрунту. Практичним результатом буде використання отриманих даних під час комплектування агрегата для смугового обробітку ґрунту енергетичним засобом.
Методи дослідження. Методологічною основою роботи є узагальнення та аналіз відомих наукових результатів відносно агрегатів для смугового обробітку ґрунту. Для формування наукової проблеми, визначення мети і постановки завдань дослідження використовувався аналітичний метод і порівняльний аналіз. Для встановлення зв’язків між параметрами взаємного розміщення робочих органів та якісно-енергетичними показниками використано статистичний метод кореляційно-регресійного аналізу.
Результати дослідження. Розрахунок відхилення між розрахунковими й експериментальними значеннями витрати палива під час роботи секції агрегата для смугового обробітку ґрунту за індексом детермінації показує, що індекс детермінації значень експериментальної та розрахункової залежності витрати палива від глибини обробітку ґрунту глибокорозпушувачем становить η2 = 0,91 відн. од., що свідчить про можливість використання отриманої розрахункової залежності для моделювання тягового опору та витрати палива агрегатами для смугового обробітку ґрунту залежно від глибини обробітку ґрунту глибокорозпушувачем, а також розташування переднього та відрізних дисків.

Висновoк: На основі використання раціональної формули Горячкіна з уточненим значенням сили тертя отримано залежність для визначення тягового опору агрегата для смугового обробітку ґрунту й витрати палива. За індексом детермінації значень експериментальної та розрахункової залежності витрати палива від глибини обробітку ґрунту глибокорозпушувачем становить η2 = 0,91 відн. од. Результати проведених досліджень показують, що для руйнування плужної підошви, сформованої під час використання плугів і дискових борін, необхідно встановлювати глибину обробітку глибокорозпушувачем 27 см за відстані між відрізними дисками 30 см, що забезпечує дотримання заданих агротехнічних вимог. Експериментально встановлено залежності, які пов’язують глибину обробітку ґрунту глибокорозпушувачем, відстань від глибокорозпушувача до осі переднього диска, відстань між відрізними дисками, відстань від глибокорозпушувача до осі відрізних дисків агрегата для смугового обробітку ґрунту витратами палива агрегатом для смугового обробітку ґрунту.

Ключові слова: секція агрегата для смугового обробітку ґрунту, глибокорозпушувач, передній диск, відрізні диски, індексі детермінації, тягового опору агрегата, витрата палива.

 

Читати повну версію статті

 

 

INFLUENCE LOCATION OF THE WORKING BODIES OF THE SECTION FOR STRIP TILLAGE ON TRACTION RESISTANCE AND FUEL CONSUMPTION
 

Dvornyk A., Cand. of Tech. Scs, e-mail: a.dvornyk@ukr.nethttps://orcid.org/0000-0001-8242-4250

National University of Life and Environmental Science of Ukraine

 

Summary

The purpose of research. Justification of traction resistance with determination of fuel consumption when changing the mutual placement of the working bodies of the section for strip tillage. The practical result will be the use of the obtained data for the assembly for strip tillage with an energy device.

Research methods. The methodological basis of the work is the generalization and analysis of known scientific results regarding aggregates for strip tillage. Analytical method and comparative analysis were used to form a scientific problem, determine the goal and set research objectives. The statistical method of correlation-regression analysis was used to establish the relationship between the parameters of the mutual placement of working bodies and quality-energy indicators.

Research results. The calculation of the deviation between the calculated and experimental values of fuel consumption during the operation of the section for strip tillage according to the determination index showed that the index of determination of the values of experimental and calculated dependences of fuel consumption on the depth of tillage with a deep loosener is η2 = 0,91 relative. units, which indicates the possibility of using the obtained calculated dependence for modeling traction resistance and fuel consumption by units for strip soil cultivation depending on the depth of soil cultivation with a deep loosener, as well as the location of the front and cutting discs.

Conclusions. Based on the use of the rational formula of V. P. Goryachkin with the refined value of the friction force, a dependence was obtained for determining the traction resistance of the tillage and fuel consumption, while the index of determination of the values of experimental and calculated dependences of fuel consumption on the depth of tillage with a deep loosener is η2 = 0,91 relative unit The results of the conducted research show that in order to destroy the plow sole formed when using plows and disc harrows, it is necessary to set the depth of cultivation with a deep loosener 27 cm with a distance between cutting discs of 25-30 cm, which allows to ensure compliance with the specified agrotechnical requirements. Experimentally established dependencies that connect the depth of soil cultivation with a deep loosener, the distance from the deep loosener to the axis of the front disc, the distance between the cutting discs, the distance from the deep loosening machine to the axis of the cutting discs of the strip tillage unit with the fuel consumption of the strip tillage.

Keywords: section of the strip tillage, deep loosener, front disc, cutting discs, determination indices, traction resistance, fuel consumption.