Телефон: 044-290-43-49
Email: ndi@ndipvt.com.ua
Графік роботи: 08:30 - 17:30

УДК 631.37 – 076

 

ФОРМУВАННЯ ТЯГОВО-ШВИДКІСНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ ТРАКТОРА ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ

 

Лебедєв А., д-р. техн. наук, проф., e-mail: tiaxntusg@gmail.comhttps://orcid.org/0000-0002-1975-3323

Лебедєв С., канд. техн. наук, e-mail: hfukrndipvt@gmail.comhttps://orcid.org/0000-0002-3067-5135

Коробко А., канд. техн. наук, доц., e-mail: ak82andrey@gmail.comhttps://orcid.org/0000-0002-6618-7790

Харківська філія УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілого

Шевченко І., канд. техн. наук, доц., e-mail: igorshvchnk@gmail.comhttps://orcid.org/0000-0002-1280-5290

Державний біотехнологічний університет

 

Анотація

Мета дослідження. Підвищення ефективності використання тракторів завдяки вдосконаленню механізму формування тягово-швидкісних властивостей трактора загального призначення за нестабільності його зчіпної ваги.

Методи дослідження. Методологічною основою роботи з оцінювання експлуатаційних якостей сільськогосподарських тракторів є Кодекс 2 ОЕСР, який нормує методики їх випробувань. Визначення тягових показників тракторів виконується методом, регламентованим СОУ УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілого 71.2-37-046043090-017:2015 із застосуванням вимірювально-реєстраційного комплексу. Визначено метод і вимірювально-реєстраційний комплекс. Для формування наукової проблеми, мети і постановки завдань дослідження використовується аналітичний метод і порівняльний аналіз із результатами експериментальних досліджень.
Результати дослідження. За результатами випробувань потужних тракторів можна зробити висновок, що за коефіцієнтом використання зчіпної ваги лідирує трактор Challenger МТ875Е, поступаючись на 2,0 % трактору Case IH Quadtrac 630 за максимальною силою тяги. Колісні трактори Case IH Magnum 380 CVX, Fendt 1050 Vario, New Holland T9. 560 мають приблизно однаковий коефіцієнт використання зчіпної ваги — 62-65 %, поступаючись гусеничному трактору Challenger МТ875Е. Порівнюючи T випробовуваного у Харківській філії УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілого вітчизняного трактора ХТА-250-22 з T колісних тракторів закордонного виробництва, необхідно відмітити його незначне зниження значення T =0,625.

Висновoк: Формування тягово-швидкісних властивостей трактора спрямоване на підвищення його пристосованості до виконання технологічного процесу. Для тракторів загального призначення рекомендовано оцінювати їхні тягово-швидкісні властивості за найбільш значимим параметром – коефіцієнтом використання зчіпної ваги. Експериментально доведено, що робота трактора ХТА-250-22 у режимі максимального тягового ККД на стерні колосових культур забезпечується з коефіцієнтом використання зчіпної ваги, не досягаючи режиму підвищеного буксування, тобто трактор має резерв підвищення тягового зусилля. Для підвищення ефективності зчіпної ваги трактора рекомендовано її перерозподіл відносно центра мас і баластування. Отже, застосування баласту ефективне для певного збільшення швидкості трактора.

Ключові слова: трактор, загальне призначення, тягово-швидкісні властивості, зчіпна вага, тяговий ККД, баластування.

 

Читати повну версію статті

 

 

FORMATION OF TRACTION-SPEED PROPERTIES FOR A GENERAL PURPOSE TRACTOR

 

Lebedev A., D-r of Eng. Scs, e-mail: tiaxntusg@gmail.comhttps://orcid.org/0000-0002-1975-3323 

Lebedev S., Ph. D, e-mail: hfukrndipvt@gmail.comhttps://orcid.org/0000-0002-3067-5135

Korobko A., Ph. D, Associate Prof., e-mail: ak82andrey@gmail.comhttps://orcid.org/0000-0002-6618-7790

L. Pogoriliy UkrNDIPVT, Kharkiv branch.

Shevchenko I., Ph. D, Associate Prof., e-mail: igorshvchnk@gmail.comhttps://orcid.org/0000-0002-1280-5290

State Biotechnological University

 

Summary

The purpose of research. Presentation of new provisions for the formation of traction-speed properties of a general-purpose tractor under the instability of its hitch weight.

Research methods. The methodological basis of work on evaluating the operational qualities of agricultural tractors is Codex 2 of the OECD, which regulates the methods of their testing. Determination of traction indicators of tractors is carried out by the method regulated by the SOU L. Pogorily UkrNDIPVT 71.2-37-046043090-017:2015 with the use of a measuring and registration complex. The specified method and measuring and registration complex. Analytical method and comparative analysis with the results of experimental studies are used to form a scientific problem, determine the goal and set research objectives.

Research results. According to the results of tests of powerful tractors, it can be concluded that the Challenger MT875E tractor is the leader in terms of the coupling weight utilization factor, while it is inferior to the Case IH Quadtrac 630 tractor by 2.0% in terms of maximum traction force. Wheel tractors Case IH Magnum 380 CVX, Fendt 1050 Vario, New Holland T9. 560 have approximately the same towing weight utilization ratio 62-65 %, inferior to the Challenger MT875E crawler tractor. Comparing the subject at the Kharkiv branch of L.Pogorilyy UkrNDIPVT of the burned-out domestic tractor KhTA-250-22 from wheeled tractors of foreign production, it is necessary to note its slight decrease in the value =0.625.

Conclusions. The formation of traction and speed properties of the tractor is aimed at increasing its adaptability to the execution of the technological process. For general-purpose tractors, it is recommended to evaluate their traction-speed properties according to one of the most significant parameters - the coupling weight utilization factor. It has been experimentally proven that the operation of the XTA-250-22 tractor in the mode of maximum traction efficiency on the stubble of ear crops is ensured when the coefficient of use of the coupling weight does not reach the mode of increased towing, that is, the tractor has a reserve for increasing the traction force. To increase the efficiency of the tractor hitch weight, it is recommended to redistribute it relative to the center of mass and ballasting. Therefore, the use of ballast is effective up to a certain increase in the speed of the tractor.

Keywords: tractor, general purpose, traction and speed properties, coupling weight, traction efficiency, ballasting.