Телефон: 044-290-43-49
Email: ndi@ndipvt.com.ua
Графік роботи: 08:30 - 17:30

УДК

 

ТРЕНДИ ЗАКОНОДАВЧОГО, НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЄС СТОСОВНО ДОПУСКУ НА РИНОК

СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ

 

Самойленко В. П., https://orcid.org/0000-0001-8093-5604, tractorna2@ukr.net

Козярук Л. А., https://orcid.org/0000-0003-2497-3766, lkozyaruk@ukr.net
УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілого

 

Анотація

Мета досліджень – узагальнити тренди законодавчого, нормативно-правового регулювання ЄС стосовно допуску на ринок сільськогосподарських транспортних засобів.

Методи дослідженьвикористані методи систематизації та аналізу нормативно-правових та законодавчих документів Європейського союзу, щодо допуску на ринок сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів.

Результати досліджень. Країни ЄС вживають цілий ряд заходів для підвищення безпечності машин на законодавчому рівні. За таких умов по мірі застосування під час розроблення та виготовлення нових зразків сільськогосподарських та лісогосподарських транспортних засобів, нових технічних і технологічних рішень вимоги безпеки оновлюються і розширюється кількість складових частин, систем, технічних вузлів, до яких установлюються вимоги.

Для сільськогосподарських транспортних засобів результатом став новий Регламент 167/2013 який поширюється на затвердження ЄС сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їхніх причепів і причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів. У 2019 році країни ЄС подали звіти до Комісії ЄС стосовно дії регламенту, яка зі свого боку має подати звіт до 31.12.2022 року з пропозиціями щодо змін та оновлення законодавства, якщо це необхідно.

Інша сільськогосподарська техніка належить до сфери дії Директиви 2006/42/EC Європейського Парламенту та Ради щодо машинного обладнання, яка також поширюється на мобільну техніку та охоплює аспекти безпеки сільськогосподарських транспортних засобів, які не охоплені Регламентом 167/2013. З 2019 року Директива з машинного обладнання перебуває в процесі перегляду. 21.04.2021 р. в Брюсселі було опубліковано проект регламенту стосовно продукції машинобудування (Після випуску проекту регламенту Єврокомісії обговорення велися паралельно у Європейській раді та Європейському парламенті. Компромісні поправки щодо перегляду Директиви з машинного обладнання 2006/42/ЄС були проголосовані та схвалені 02.05.2022 року. Наступним кроком буде початок дискусій та обговорень між Комісією, Парламентом та Радою ЄС для досягнення згоди щодо розбіжностей у середині червня 2022 р.

Гармонізація вимог безпеки дорожнього руху для позашляхової мобільної техніки (NRMM) в ЄС була важливою темою серед політиків та інших зацікавлених сторін протягом кількох десятиліть. Було проведено ряд заходів зокрема: Дослідження, проведене на замовлення Виконавчого агентства для малого та середнього бізнесу (EASME) у 2016 році та опубліковано звіт європейської комісії «Дослідження ЄС по гармонізації вимог до дорожнього руху мобільної техніки» підготовлений консультантом EASME у 2019 р. У жовтні 2021 р. Була організована двостороння зустріч між Промисловою робочою групою з позашляхової мобільної техніки (ITF NRMM) та представниками Комісії генерального директорату з питань внутрішнього ринку, промисловості, підприємництва та малого і середнього бізнесу (DG GROW) для уточнення деяких моментів підготовки проекту пропозицій про встановлення дорожніх вимог для NRMM. У другому кварталі 2022 року Комісією DG GROW заплановано підготовити проект пропозицій для подальшого обговорення.

Висновки.

Країни ЄС вживають цілий ряд заходів для підвищення безпечності машин на законодавчому рівні. Це надає як виробникам, так і споживачам сільськогосподарської та лісогосподарської техніки ряд переваг:

  • відсутність потреби в дублюванні/додаткових тестах та/або документації для виведення машин на ринок у кількох країнах ЄС;

  • скорочення витрат виробників завдяки скороченню випробувань і термінів адміністрування;

  • зниження технічних бар'єрів для доступу до інших ринків ЄС із невеликою кількістю машин;

  • надання покупцям ширшого асортименту товарів на вибір;

  • зниження витрат по ланцюжку поставок, наприклад, за браком необхідності додавати спеціальні комплекти для освітлення та сигналізації, перетворюючи їх на тягар для кінцевих користувачів;

  • запровадження сучасних технічних вимог у країнах, де це не так.

Ключові слова: вимоги безпеки, директива ЄС, законодавчі акти, нормативно-правові акти, регламент ЄС, сільськогосподарські та лісогосподарські транспортні засоби, тренди.

 

Читати повну версію статті

 

 

TRENDS OF LEGISLATIVE, NORMATIVE AND LEGAL REGULATION OF THE EU REGARDING MARKET ADMISSION OF AGRICULTURAL VEHICLES

 

Samoilenko V. P., E-mail: tractorna2@ukr.net

Kozyaruk L. A., E-mail: lkozyaruk@ukr.net

L. Pogorilyy UkrNDIPVT

 

Abstract

The purpose of the research is to summarize the trends of legislative, regulatory and legal regulation of the EU regarding the admission to the market of agricultural vehicles.

Research methods - used methods of systematization and analysis of regulatory and legislative documents of the European Union on the admission to the market of agricultural and forestry vehicles.

Research results. EU countries are taking a number of measures to increase the safety of cars at the legislative level. Such conditions are updated as the requirements for the development and manufacture of new models of agricultural and forestry vehicles, new technical and technological solutions of safety requirements are updated and the number of components, systems, technical units to which the requirements are established is expanded.

For agricultural vehicles, the result was a new Regulation 167/2013 which applies to EU approval of agricultural and forestry tractors, their trailers and trailers, systems, components and individual technical units. In 2019, the EU countries submitted reports to the EU Commission on the operation of the regulation, which in turn must submit a report by 31.12.2022 with proposals for changes and updates of legislation, if necessary.

Other agricultural machinery falls within the scope of Directive 2006/42 / EC of the European Parliament and of the Council on machinery, which also applies to mobile machinery and covers safety aspects of agricultural vehicles not covered by Regulation 167/2013. From 2019, the Machinery Directive is under revision. A draft regulation on mechanical engineering products was published in Brussels on 21.04.2021 (After the draft regulation of the European Commission was issued, discussions were held in parallel in the European Council and the European Parliament. Compromise amendments to the revision of the Machinery Directive 2006/42 / EU were voted and approved on 02.05.2022. The next step will be to start discussions and deliberations between the Commission, the Parliament and the Council of the EU to reach an agreement on the differences in mid-June 2022.

Harmonization of road safety requirements for off-road mobile vehicles (NRMM) in the EU has been an important topic among politicians and other stakeholders for decades. A number of activities were carried out, in particular: A study commissioned by the Executive Agency for Small and Medium Business (EASME) in 2016 and published a report of the European Commission "EU study on harmonization of mobile traffic requirements" prepared by EASME consultant in 2019. In October 2021 A bilateral meeting was organized between the Industrial Working Group on Off-Road Mobile Technology (ITF NRMM) and representatives of the Commission of the Directorate General for Internal Market, Industry, Entrepreneurship and Small and Medium Business (DG GROW) to clarify some aspects of drafting proposals for establishment road requirements for NRMM. In the second quarter of 2022, the DG GROW Commission plans to prepare draft proposals for further discussion.

Conclusions.

EU countries are taking a number of measures to increase the safety of cars at the legislative level. This gives both producers and consumers of agricultural and forestry machinery a number of advantages:

- no need for duplication / additional tests and / or documentation for placing machines on the market in several EU countries;

- reduction of costs of manufacturers due to reduction of tests and terms of administration;

- reduction of technical barriers to access to other EU markets with a small number of machines;

-  providing buyers with a wider range of goods to choose from;

- reduction of supply chain costs, for example, in the absence of the need to add special kits for lighting and signaling, turning them into a burden for end users;

- introduction of modern technical requirements in countries where this is not the case.

Key words: safety requirements, EU directive, legislative acts, normative legal acts, EU regulations, agricultural and forestry vehicles, trends.