1 / 3
Caption Text
2 / 3
Caption Two


                           UA| EN

смт Дослідницьке,
вул. Інженерна, 5
044 290-43-49
ndipvt@ukr.net



"РИЗИК-ПРОФІЛЬ" ВИПРОБУВАЛЬНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ

УДК [004.94+006.022]+[371.693.4+377.169.3]

Кравчук В. І., д-р техн. наук, проф., академік НААН, УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілого, https://orcid.org/0000-0003-2196-4960

Коробко А. І., канд. техн. наук, доц., Харківська філія УкрНДІПВТ  ім. Л. Погорілого, ak82andrey@gmail.com , оrcid ID: 0000-0002-6618-7790

 

Анотація

Мета дослідження – удосконалити систему управління випробувальної лабораторії обґрунтуванням принципів класифікації та оцінюванням її ризиків, застосовуючи миследіяльнісну методологію.

Досягнення мети передбачає визначення джерела походження ризику, вибір шкали оцінки впливу ризику, встановлення реперних (контрольних) точок, оцінювання ризику, розроблення і впровадження коригувальних дій.

Методи дослідження. Базовим методом дослідження є використання миследіяльнісної методології до класифікації та оцінювання ризиків діяльності випробувальної лабораторії.

Результати дослідження. Рівні ієрархії визначаються рівнем наслідків (низький, високий, середній) від настання негативної ситуації. Фази визначаються видом (категорією) ризику за етапом його визначення. Прогнозовані ризики визначаються методом прогнозування на визначений майбутній період часу (наприклад, наступний календарний рік). Фактично виявлені – це ризики, які виявлені і направлені на короткострокову перспективу їх появи. Не виявлені – це ризики, які залишаються не ідентифікованими та виникають від упровадження неправильних превентивних заходів. Ці ризики обумовлюються невизначеністю вхідної інформації під час аналізування ризиків та недостатністю заходів для усунення можливих негативних наслідків. Запропонована система класифікації ризиків допомагає скласти «ризик-профіль» лабораторії – умовний показник, який характеризує здатність лабораторії до можливого надання недостовірних результатів випробувань.

Висновки. Запропоновані принципи класифікації та метод оцінювання ризиків випробувальної лабораторії застосуванням миследіяльнісної методології. Це допомогло встановити залежність між рівнем ризику, його джерелом і періодом впливу, що дає змогу визначити найуразливіші на певний момент часу елементи системи управління та намітити шляхи для покращення і пошуку можливостей. Наукова цінність дослідження полягає в обґрунтуванні принципів класифікації та оцінювання ризиків випробувальної лабораторії застосуванням миследіяльнісної методології. Практична цінність дослідження полягає у можливості формування «ризик-профілю» лабораторії, що дає об’єктивну інформацію про поточний стан системи управління лабораторії та вказує на можливі шляхи покращення.

Ключові слова: миследіяльнісна методологія, лабораторія, ризик, «ризик-профіль», випробування

 

Читати повну версію статті

 

УДК [004.94+006.022]+[371.693.4+377.169.3]

 

«РИСК-ПРОФИЛЬ» ИСПЫТАТЕЛЬНОЙ ЛАБОРАТОРИИ

 

Кравчук В. И., д-р техн. наук, проф., академик НААН, https://orcid.org/0000-0003-2196-4960УкрНИИПИТ им. Л.  Погорелого

Коробко А. И., канд. тех. наук, доц., ak82andrey@gmail.com , оrcid ID: 0000-0002-6618-7790, Харьковский филиал УкрНИИПИТ  им. Л. Погорелого

 

Аннотация

Цель исследования. Целью исследования является совершенствование системы управления испытательной лаборатории за счет обоснования принципов классификации и оценки ее рисков путем применения мыследеятельностной методологии.

Достижение цели предполагает определение источника происхождения риска, выбор шкалы оценки влияния риска, установление реперных (контрольных) точек, оценку риска, разработку и внедрение корректирующих действий.

Методы исследования. Базовым методом исследования является использование мыследеятельностной методологии к классификации и оценки рисков деятельности испытательной лаборатории.

Результаты исследования. Уровни иерархии определяются уровнем последствий (низкий, высокий, средний) от наступления негативной ситуации. Фазы определяются видом (категорией) риска по этапом его определения. Прогнозируемые риски определяются методом прогнозирования на определенный будущий период времени (например, следующий календарный год). Фактически выявлены − риски, которые обнаружены и направлены на краткосрочную перспективу их появления. Не обнаруженные − риски, которые остаются неидентифицированными и возникают от внедрения неправильных превентивных мер. Эти риски оговариваются неопределенностью входной информации при анализе рисков и недостаточностью мер для устранения возможных негативных последствий. Предложенная система классификации рисков позволяет составить «риск-профиль» лаборатории − это условный показатель, характеризующий способность лаборатории к возможному предоставлению недостоверных результатов испытаний.

Выводы. Предложены принципы классификация и метод оценки рисков испытательной лаборатории за счет применения мыследеятельностной методологии. Это позволило установить зависимость между уровнем риска, его источником и периодом воздействия, а также определить наиболее уязвимые на данный момент времени элементы системы управления и наметить пути для улучшения и поиска возможностей. Научная ценность исследования заключается в обосновании принципов классификации и метода оценки рисков испытательной лаборатории путем применения мыследеятельностной методологии. Практическая ценность исследования заключается в возможности формирования «риск-профиля» лаборатории, дает объективную информацию о текущем состоянии системы управления лаборатории и указывает на возможные пути улучшения.

 

Ключевые слова: мыследеятельностная методология, лаборатория, риск, «риск-профиль», испытания.

 

«RISK-PROFILE» OF THE TEST LABORATORY

 

Kravchuk V. I., D-r Tech. Scs, Prof., academician NAAS, https://orcid.org/0000-0003-2196-4960,  L. Pogoriliy UkrNDIPVT,

Korobko A I., Ph. D, Associate Prof., ak82andrey@gmail.com, оrcid ID:0000-0002-6618-7790, Kharkov branch of L. Pogoriliy UkrNDIPVT

 

Abstract

Goal of the study is to improve the laboratory management system. The substantiation of principles classification and assessment of risks are carried out. The mind-activity methodology is used. To achieve the goal it is necessary to determine the source of risk, assess a scale of selected risk impact, establish reference (control) points, assess the risk, develop and implement  corrective actions.

Research methods. The mind-activity methodology is the basic method for research. Application to the risk management process of testing laboratory activities.

The results of the study. The levels of the hierarchy are determined by the level of consequences (low, high, medium) from the onset of a negative situation. The phases are determined by the type (category) of risk by the stage of its determination. Forecasted risks are determined by the method of forecasting for a certain future period of time (for example, the next calendar year). In fact, identified are risks that have been identified and are aimed at the short-term perspective of their emergence. Not detected - risks remain identified and arise from the implementation of inappropriate preventive measures. These risks are stipulated by the uncertainty of the input information in the analysis of risks and the inadequacy of measures to eliminate possible negative consequences. The proposed risk classification system makes it possible to compile a “risk profile” of the laboratory. The "Risk-Profile" of a laboratory is a conditional indicator that characterizes the laboratory's ability to possibly provide unreliable test results.

Conclusions. The mind-activity methodology was used. Principles, classification and risk assessment method have been developed for the testing laboratory. This made it possible to establish the relationship between the level of risk, its source and the period of exposure, as well as to identify the most vulnerable elements of the management system at a given time and to find ways to improve and search for opportunities. The scientific value of the study lies in the substantiation of the principles classification and method of risk assessment of the testing laboratory. The practical value of the study lies in the possibility of forming a "risk profile" of the laboratory, provides objective information about the current state of the laboratory management system and indicates possible ways of improvement.

 

Keywords: thought-based methodology, laboratory, risk, "risk-profile", tests.

скачать софт
Без регистрации Скачать игры 2013 бесплатные dle шаблоны и hd фильмы скачать




Ми в соцмережах:










Науково-виробничий журнал Техніка і технології АПК