2 / 3
Caption Two

                           UA| EN

смт Дослідницьке,
вул. Інженерна, 5
044 290-43-49
ndipvt@ukr.net



ВПЛИВ КОНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПАРАМЕТРІВ НА ЯКІСТЬ СМУГОВОГО ОБРОБІТКУ ҐРУНТУ

УДК 631/51:631.111.3

 

Г.А. Голуб, д-р техн. наук, проф.,

http://orcid.org/0000-0002-2388-0405

Національний університет біоресурсів і природокористування України

тел. 095 311 50 50; e-mail: gagolub@ukr.net

А.В. Дворник, асистент,

http://orcid.org/0000-0001-8242-4250

ВП НУБіП України «Ніжинський агротехнічний інститут»

тел. 068 812 37 60; e-mail: a.dvornyk@ukr.net

Анотація

Мета роботи. Дослідити вплив зміни глибини обробітку долотом, швидкості руху агрегата та відстані між відрізними боковими дисками на поперечну нерівність обробленої смуги.

Методи досліджень: аналітичні – побудова математичної моделі якості смугового обробітку. Для проведення досліджень скомплектовано експериментальну установку, яка складалася із трактора МТЗ-892 та секції агрегата для смугового обробітку ґрунту.

Результати. Проведено експериментальні дослідження зміни конструкційно-технологічних параметрів агрегата для смугового обробітку ґрунту із визначенням якісного показника обробітку – поперечної нерівності. Значення для дослідження основних параметрів прийнято в таких межах: глибина обробітку – від 13 до 27 см, відстань між відрізними боковими дисками – від 10 до 30 см, швидкість руху машинно-тракторного агрегата (МТА) від 4 до 11 км/год. Незмінні параметри: відстань від осі переднього диска до долота – 50 см; відстань від долота до осі відрізних бокових дисків – 50 см; глибина занурення відрізних бокових дисків – 10 см.

За результатами побудовано графіки залежності поперечної нерівності від взаємного розміщення долота та відрізних бокових дисків зі зміною швидкостей руху МТА. Оцінка однорідності дисперсії експериментальних даних оцінювалася за критерієм Кохрена, a адекватність отриманого рівняння регресії – за критерієм Фішера. Зі збільшенням швидкості та відстані між відрізними боковими дисками значення поперечної нерівності зменшується, отже вони є взаємно значимими факторами, що дістало кількісну оцінку під час проведення досліджень. Характерно, що на швидкості руху МТА від 4 км/год з відстанню між відрізними боковими дисками 10 см – поперечна нерівність збільшується, а на швидкості 11 км/год з відстанню між дисками 30 см – зменшується.

Висновки. Визначено, що при збільшенні глибини обробітку рівномірно збільшується поперечна нерівність, з оптимальним діапазоном відстані між відрізними боковими дисками 25-30 см, тобто яка забезпечує дотримання заданих агротехнічних вимог при збільшенні швидкості руху МТА від 4 до 11 км/год.

У напрямку вивчення смугового обробітку ґрунту проведено ряд наукових досліджень, за результатами яких сформовано відповідні вимоги до агрегатів упровадження цієї технології. Залишається безліч питань правильного застосування агрегатів для смугового обробітку ґрунту в різних агрокліматичних зонах із різними конструкційно-технологічними параметрами цих агрегатів. Проведено експериментальні дослідження зміни конструкційно-технологічних параметрів агрегата для смугового обробітку ґрунту із визначенням якісного показника обробітку – поперечної нерівності. Значення для дослідження основних параметрів прийнято в таких межах: глибина обробітку – від 13 до 27 см, відстань між відрізними боковими дисками – від 10 до 30 см, швидкість руху МТА – від 4 до 11 км/год. Незмінними параметрами були: відстань від осі переднього диска до долота – 50 см; відстань від долота до осі відрізних бокових дисків – 50 см; глибина занурення відрізних бокових дисків – 10 см.

За результатами побудовано графіки залежності поперечної нерівності від взаємного розміщення долота та відрізних бокових дисків зі зміною швидкостей руху МТА. Оцінка однорідності дисперсії експериментальних даних оцінювалася за критерієм Кохрена, a адекватність отриманого рівняння регресії оцінювалася за критерієм Фішера. Визначено, що зі збільшенням глибини обробітку рівномірно збільшується поперечна нерівність, з оптимальним діапазоном відстані між відрізними боковими дисками 25-30 см, тобто яка забезпечує дотримання заданих агротехнічних вимог зі збільшенням швидкості руху МТА від 4 до 11 км/год. Зі збільшенням швидкості та відстані між відрізними боковими дисками значення поперечної нерівності зменшується, отже вони є взаємно значимими факторами, що дістало кількісну оцінку під час проведення досліджень. Характерно, що на швидкості руху МТА від 4 км/год з відстанню між відрізними боковими дисками 10 см поперечна нерівність збільшується, а на швидкості 11 км/год з відстанню між дисками 30 см – зменшується.

Ключові слова: обробіток ґрунту, смуга, швидкість руху агрегата, глибина обробітку долотом, відстань між відрізними боковими дисками, якість обробітку, поперечна нерівність.

 

Читати повну версію статті

 

Для цитування: Голуб Г. ВПЛИВ КОНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПАРАМЕТРІВ НА ЯКІСТЬ СМУГОВОГО ОБРОБІТКУ ҐРУНТУ / Г. Голуб, А. Дворик // Техніко-технологічні аспекти розвитку та випробування нової техніки і технологій для сільського господарства України: зб. наук. пр. УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілого. Випуск 24 (38). - Дослідницьке, 2019. - С. 28-37.

 

UDC 631/51:631.111.3

 

THE INFLUENCE OF CONSTRUCTION-TECHNOLOGICAL PARAMETERS ON THE QUALITY OF STRIP TILL

 

Golub, D-r of Eng. Sc., prof.

http://orcid.org/0000-0002-2388-0405

National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

tel. 095 311 50 50; e-mail: gagolub@ukr.net

Dvornyk, assistant

http://orcid.org/0000-0001-8242-4250

VB NUBiP of Ukraine "Nizhyn Agrotechnical Institute"

tel. 068 812 37 60; e-mail: a.dvornyk@ukr.net

 

Summary

The goal of the work. To investigate the influence of change in depth of cultivation by chisel, the speed of the unit and the distance between the cut-out side disks on the transverse inequality of the treated zone.

Methods of research: analytical – construction of mathematical model of quality of strip processing. For the research, an experimental plant was constructed consisting of a tractor MTZ-892 and a section of the unit for sand cultivation of soil.

Results. Experimental studies of the structural and technological parameters of the aggregate for the bandage cultivation of soil with the definition of the qualitative index of cultivation - transverse inequality have been carried out. The values for the study of the main parameters are within the range: the depth of cultivation of 13 to 27 cm, the distance between the cut-off side plates from 10 to 30 cm, the speed of the ATS from 4 to 11 km/h. Invariable parameters were: the distance from the axis of the front disk to the bit is 50 cm; distance from the chisel to the axis of the cut side disks - 50 cm; Depth of immersion of cut side disks is 10 cm.

According to the results, the graphs of the transverse inequality dependence on the mutual placement of the bit and the cut side disks have been constructed by changing the speed of the MTA. Estimation of the uniformity of the variance of experimental data was estimated by the Cochran criterion, and the adequacy of the obtained regression equation was estimated according to Fisher's criterion. When the speed and distance between the cut-off side-wheels increase, the value of transverse inequality decreases, therefore, they are mutually significant factors, which received a quantitative estimate in conducting research data. Characteristically, at an ATA speed of 4 km / h with a distance of 10 cm between the detachable side disks, the transverse inequality increases, and at a speed of 11 km/h with a distance of 30 cm between discs decreases.

Conclusions. It has been determined that with increasing depth of cultivation the transversal inequality is evenly increased with optimal range of separation between the cut-off side disks 25-30 cm, that is, which ensures observance of the given agrotechnical requirements at an increase in the speed of the ATS from 4 to 11 km/ h.

Keywords: soil cultivation, strip, aggregate speed, depth of cultivation by chisel, distance between cutting disks on the side, quality of cultivation, transverse inequality.

 

ВЛИЯНИЕ КОНСТРУКЦИОННО-ТЕХНОЛОГИЧЕСКИХ ПАРАМЕТРОВ НА КАЧЕСТВО ПОЛОСОВОЙ ОБРАБОТКИ ПОЧВЫ

 

УДК 631.319.2

Г.А. Голуб, д-р техн. наук, проф.

http://orcid.org/0000-0002-2388-0405

Национальный университет биоресурсов и природопользования Украины

тел. 095311 50 50; e-mail: gagolub@ukr.net

А.В. Дворник, ассистент

http://orcid.org/0000-0001-8242-4250

ОП НУБиП Украины «Нежинский агротехнический институт»

тел. 068812 37 60; e-mail: a.dvornyk@ukr.net

 

Аннотация

Цель работы. Исследовать влияние изменения глубины обработки долотом, скорости движения агрегата и расстояния между отрезными боковыми дисками на поперечную неровность обработанной полосы.

Методы исследований: аналитические – построение математической модели качества полосового обработки. Для проведения исследований скомплектовано экспериментальную установку из трактора МТЗ-892 и секции агрегата для полосовой обработки почвы.

Результаты. Проведены экспериментальные исследования изменения конструктивно-технологических параметров агрегата для полосовой обработки с определением качественного показателя обработки - поперечной неровность. Значение для исследования основных параметров принято в таких пределах: глубина обработки – от 13 до 27 см, расстояние между отрезными боковыми дисками – от 10 до 30 см, скорость движения машинно-тракторного агрегата (МТА) – от 4 до 11 км / ч. Постоянные параметры: расстояние от оси переднего диска до долота – 50 см; расстояние от долота к оси отрезных боковых дисков - 50 см; глубина погружения отрезных боковых дисков - 10 см.

По результатам построены графики зависимости поперечной неровности от взаимного расположения долота и отрезных боковых дисков при изменении скоростей движения МТА. Оценка однородности дисперсии экспериментальных данных оценивалась по критерию Кохрена, a адекватность полученного уравнения регрессии – по критерию Фишера. При увеличении скорости и расстояния между отрезными боковыми дисками значение поперечной неровности уменьшается, так что они взаимно значимыми факторами, получившее количественную оценку при проведении данных исследований. Характерно, что при скорости движения МТА от 4 км/ч с расстоянием между отрезными боковыми дисками 10 см – поперечная неровность увеличивается, а при скорости 11 км/ч с расстоянием между дисками 30 см – уменьшается.

Выводы. Определено, что при увеличении глубины обработки равномерно увеличивается поперечная неровность, с оптимальным диапазоном расстояния между отрезными боковыми дисками 25-30 см, то есть обеспечивающей соблюдение заданных агротехнических требований при увеличении скорости движения МТА от 4 до 11 км / ч.

Ключевые слова: обработка почвы, полоса, скорость движения агрегата, глубина обработки долотом, расстояние между отрезными боковыми дисками, качество обработки, поперечная неровность.

 

скачать софт
Без регистрации Скачать игры 2013 бесплатные dle шаблоны и hd фильмы скачать





Календар подій

«    Жовтень 2025    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 



Ми в соцмережах: